17 lut 2017

Frances Hodgson Burnett - Tajemniczy ogród (#10)

Witam!
Korzystając z faktu, że mam ferie, postanowiłam napisać kilka postów na zapas, więc mam nadzieję, że teraz będą się pojawiać w miarę regularnie.



Autor: Frances Hodgson Burnett
Tytuł: Tajemniczy ogród
Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 14 marca 2016
Liczba stron: 346
Opis: Mary Lennox przenosi się do swojego wuja. Stary ponury dom kryje w sobie wiele tajemnic. Część pokoi pozostaje stale zamknięta, a Mary co wieczór słyszy czyjś płacz. Podczas jednego ze spacerów spotyka małego ptaszka i odnajduje drogę do ukrytej furtki, za którą rośnie przygoda.
Uwielbiana, wielokrotnie ekranizowana opowieść o przyjaźni i uzdrawiającej mocy natury.
Recenzja:
Przypuszczam, że większość z Was czytała już tę książkę, słyszała o niej, czy też oglądała film. Jednak dla tych, którzy dopiero teraz wynurzyli się z wieloletniego snu, chce powiedzieć, że to jest chyba najlepsza bajka dzieciństwa! Trochę wstyd się przyznać, ale dopiero teraz przeczytałam ją w całości pierwszy raz w życiu. Pomyślicie zatem, jak mogę stwierdzić, że to "najlepsza bajka dzieciństwa"? Otóż, kiedy byłam mała, mama zakupiła mi płytę, na której była przedstawiona ta historia w formie rysunkowej. Oglądałam ją bardzo często, chyba wręcz Z A  C Z Ę S T O. W pewnym momencie wszystko zaczęło się zacinać :/ To chyba musi znaczyć o tym jak bardzo to kochałam.
W podstawówce miałam możliwość przeczytania tej książki jako lekturę, ale oczywiście mądra ja, która miała wtedy zastój czytelniczy, stwierdziła, że wysłucha audiobooka. Skończyło się to tak, że po chwili zasnęłam i nic nie pamiętałam z tego. (nie musicie mi gratulować)
W zeszłym roku miałam okazję kupna tego wydania, które jest na zdjęciu za niecałe 10 złotych. Stwierdziłam, że jest to kusząca cena i skorzystałam z tej promocji i właśnie od wtedy jestem szczęśliwą posiadaczką "Tajemniczego ogrodu" w tak pięknym wydaniu!
Książka nieco mi się dłużyła, możliwe przez to, że znam ją na pamięć. Dodatkowym minusem był brak niektórych informacji w książce, które za to pojawiły się na płycie. Cały czas czekałam na niektóre wydarzenia, które jednak nie miały miejsca na papierze. No cóż, ekranizacje czasami za bardzo różnią się od książek. Pomimo to i tak nadal jestem zakochana w tej historii i mam nadzieję, że tak pozostanie do końca.

Cytaty:
"Na świecie musi być oczywiście mnóstwo czarów - powiedział [Colin] pewnego dnia z powagą - ale ludzie nie potrafią ich rozpoznać ani ich odprawiać. Może na początek wystarczy mocno uwierzyć, że stanie się coś dobrego i wtedy się spełni. Muszę to wypróbować."

"Gdzie zasadzisz, chłopcze, róże, oset nie wyrośnie."
"Tylko czasami odczuwa się jakby się miało żyć zawsze."

Ebook: Virualo - 2,80 zł, TaniaKsiazka.pl - 2,85 zł, Woblink.com - 3,00 zł, empik.com - 3,68 zł, Gandalf.com.pl - 2,37 zł, Ebookpoint.pl - 2,40 zł, Ravelo.pl - 2,70 zł, inbook.pl Ebooki - 2,71 zł, Legimi - od 3,00 zł, Publio.pl - 3,00 zł, ebookoo.pl - 4,50 zł, Nexto.pl - 4,50 zł, swiatksiazki.pl - 13,50 zł.
Książka: TaniaKsiazka.pl - 3,10 zł, empik.com - 6,01 zł, znak.com.pl - 7,73 zł, Platon24.pl - 1,89 zł, dobre-ksiazki.com.pl - 2,02 zł, Aros.pl - 2,03 zł, Bonito.pl - 2,18 zł, InBook.pl - 2,37 zł, Selkar.pl - 2,47 zł, Gandalf.com.pl - 2,91 zł, Livro.pl - 3,49 zł, Ravelo.pl - 5,20 zł, chodnikliteracki.pl - 5,97 zł, swiatksiazki.pl - 9,99 zł, Allegro (oficjalny sklep) - 10,52 zł.
Audiobook: TaniaKsiazka.pl - 15,92 zł, Virtualo - 18,70 zł, empik.com - 20,49 zł, Bonito.pl - 14,99 zł, Ebookpoint.pl - 16,92 zł, ebookoo.pl - 19,90 zł, Publio.pl - 19,90 zł, Nexto.pl - 19,90 zł, Selkar.pl - 21,47 zł, audioteka.com - 22,90 zł.
Ocena: 9/10

Pozdrawiam

1 komentarz:

  1. Kocham tę książkę <3 Czytałam i chyba tylko dla samej okładki bym kupiła akurat to wydanie, chociaż ten tytuł już mam w swojej biblioteczce ^^
    https://czytammwpociagu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń