24 lut 2017

Regina Brett - Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu (#11)

Witam!
Moje ferie powoli dobiegają końca, co oznacza, że jeszcze trochę i tempo mojego czytania będzie ślimacze. Póki co korzystam z ostatnich dni  i piszę dla Was recenzję.



Autor: Regina Brett
Tytuł: Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu.
Wydawnictwo: Insignis
Data wydania: 7 listopada 2012
Liczba stron: 320
Opis:
Bez trudu zdołasz przetrwać każdy dzień, jeśli potrafisz przetrwać jedną chwilę. Rozpacz to wytwór wyobraźni, która udaje, że przyszłość istnieje, i uparcie przewiduje miliony chwil, tysiące dni, czym tak cię wyczerpuje, iż nie potrafisz żyć chwilą, która trwa.
ANDRE DUBUS, Historia pewnego ojca
PIĘĆDZIESIĄT WSKAZÓWEK. PIĘĆDZIESIĄT LEKCJI, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze; przywołuje ważne dla siebie postaci, znaczące książki i filmy; przypomina o sile psalmów i prostych sentencji.
FELIETONY REGINY BRETT docenili i pokochali czytelnicy na całym świecie. Przyklejano je na lodówkach, rozsyłano w e-mailach do bliskich. Tematy lekcji, których udzieliło autorce życie, cytowano na tysiącach blogów i przedrukowano w gazetach. Książka, którą trzymasz w ręce, stanie się bliska każdemu, kto kiedykolwiek znalazł się na życiowym zakręcie, oraz wszystkim szukającym inspiracji, Niech każda z pięćdziesięciu lekcji będzie manifestem - jak bohaterka jednego z esejów, pewna sportowa czapka z prostym hasłem: "Życie jest dobre". Bo takie jest. Naprawdę.
Regina Brett podarowała nam pięknie opracowaną mapę życia.
JEFFREY ZASLOW, współautor książki Ostatni wykład
Pokochałem tę książkę! Jest przejmująca, wzruszająca, zabawna i czarodziejska.
JOE ESZTERHAS, autor książki Hollywoodzkie zwierzę
Podaruję jeden egzemplarz książki Bóg nigdy nie mruga mojemu 82-letniemu ojcu, drugi - znajomej szesnastolatce. To mądre, przepełnione empatią i szczerością ponadczasowe felietony.
THRITY UMRIGAR, autorka powieści Przepaść między nami

Recenzja:
Słyszałam na temat tej książki wiele dobrych zdań. Niestety trochę się zawiodłam, możliwe też, że przez moją głupotę. Treść sama w sobie nie jest taka zła, jednak według mnie idealnie będzie czytać się tę publikację po jednej lekcji na dzień, a nie tak jak ja to robiłam, po kilka, bo nie chciałam jej zbyt długo trzymać, gdyż pożyczyłam ją od koleżanki. Zastanawiam się czy tylko ja mam takie odczucia, ale twierdzę, że są tam poruszane ważne rzeczy nad którymi warto się chwilę zastanowić, a nie tylko czytać bezmyślnie kolejne słowa.
Również nie wiem czy ta pozycja trafi do osób niewierzących. Praktycznie co kilka stron jest wspominany Bóg. Ja oczywiście nie mam nic przeciwko temu, ale tak jak mówię, nie każdemu może przypaść to do gustu.
Dla tych którzy się zastanawiają czy sięgnąć po Bóg nigdy nie mruga powiem tylko tyle, historie przedstawione wewnątrz powinny Was podnieść na duchu, dać nadzieję na lepsze jutro, więc nie zastanawiajcie się już, tylko lećcie do sklepów!

Cytaty:
"Życie nie będzie się z tobą patyczkować, ale nie daj się. Ciesz się chwilą."

"Bóg nigdy nie daje nam więcej, niż potrafimy udźwignąć."

"Trzeba być silnym, żeby płakać. A jeszcze silniejszym, żeby dać innym zobaczyć te łzy."

1 komentarz:

  1. Muszę to przeczytać! Mam teraz ochotę na takie książki. Szacunek, że chciało Ci się pisać te wszystkie ceny i wklejać linki do sklepów :D

    OdpowiedzUsuń