13 sie 2016

Enzo Fontana - Fałszywa Tożsamość (#2)

Witam ponownie :D
W tym momencie, kiedy czytacie ten post, jestem w Zakopanym. Na wyjazd wzięłam sobie kilka książek, jednak nie wiem czy wyrobię się z ich czytaniem i czy następna recenzja nie będzie miała kilku dniowego opóźnienia, za co chciałam przeprosić już teraz. Ale nie będę o tym pisać całego posta, dlatego zapraszam do tematu, który znajduje się w tytule :)


Autor: Enzo Fontana
Tytuł: Fałszywa tożsamość
Wydawnictwo: eSPe
Tłumaczenie: Magdalena Bartosik
Tytuł oryginału: Diario di un ragazzo clonato. Romanzo
Data wydania: 2005
Liczba stron: 175
Opis: Zbliża się rok 2032. Beniamin Lercher - bardzo zdolny, cokolwiek nieśmiały piętnastolatek - odkrywa swoje niesłychane podobieństwo do starszego brata, Kastora, który zmarł przed jego narodzinami. Stopniowo poznaje wstrząsającą prawdę o okolicznościach swojego przyjścia na świat. Świadectwem jego przeżyć są zapiski dokonywane na marginesie pamiętnika Kastora.
Narracja wprowadza czytelnika w centrum dramatu Lercherów, którzy utracili syna, i dramatu Beniamina, który odważnie szuka odpowiedzi na pytanie o własne pochodzenie i tożsamość.
Autor ukazuje przy tym całe bogactwo i złożoność życia nastolatka: problemy z integracją w grupie rówieśników, inicjację seksualną, narkotyki, okultyzm...
Recenzja: Jakiś czas temu, kiedy szukałam recenzji tej książki, natknęłam się na pytanie: "Jakie książki polecacie dla jedenastolatka?". W odpowiedzi ktoś napisał, że poleca właśnie Fałszywą tożsamość. Jeżeli mam być szczera, to nie nadaje się ona raczej dla tak młodych osób. Sama wolałabym przeczytać ją np. za rok. Wątpię, że uczniowie podstawówki, będą zachwyceni historią szesnastolatka, który ma swoje problemy i "się pieprzy" jak to napisał autor. Owszem, nie są tam opisane sceny seksu, ale może się to nie spodobać młodszym czytelnikom. Dodatkowo są tam wyszukane słowa, których czasami nawet sama ja nie rozumiałam. Chyba już ostatnim minusem, będzie to jak, ta książka się kończy. Jest to tak oczywiste zakończenie, nie ma tam żadnego zaskoczenia i to mi się najbardziej w niej nie spodobało. Sama historia nie jest taka zła, ale można w niej by było zmienić kilka rzeczy.
Cytat: 
"Nie zachowuj się jak ten lis, co gardził winogronem tylko dlatego, że nie mógł ich dosięgnąć. Może z czasem posiądziesz całą winorośl, ale nie pogardzaj tym pięknym gronem, którego nie potrafiłeś zerwać"

Cena: 21,80 zł
Ocena: 7/10

Książkę wypożyczyłam w bibliotece, dlatego nie wiem gdzie można dostać ją stacjonarnie.
Jeżeli chcecie zasugerować mi jakąś zmianę, napiszcie o tym w komentarzu.

Za tydzień, o tej samej porze pojawi się recenzja 4 1/2 przyjaciela na tropie pana Joachima Friendricha.

Pozdrawiam
Kaktusik

5 komentarzy:

  1. Szczerze? Ja osobiście chętnie sięgnęłabym po tą książkę. Coraz częściej spotykam się z tym że książki niby młodzieżowe są pełne scen których czytania mnie osobiście nie zachwyca. Mam nadzieję że uda mi się dorwać tą książkę za jakiś czas :) Pozdrawiam c:
    http://ksiazkowalyssa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. wow,zapowiada się super|! Swietnie że dodajesz takie wpisy :P

    http://k-jot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka raczej nie dla mnie, ale pewnie zaciekawiłaby mojego chłopaka on lubi takie klimaty :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajnie, że wrzucasz cytat z danej książki. Ten z tej książki jest ciekawy i zacheca do przeczytania :)

    pozdrawiam
    http://klaudia-koval.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam spisywać sobie cytaty z książek gdzieś w notatniku i później do niego siegac ;) bardzo fajna recenzja.

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń