20 sie 2016

Joachim Friedrich - 4 1/2 przyjaciela na tropie (#3)

Witam :)
Tym razem post piszę z Zakopanego. W momencie kiedy go publikuję, jestem aktualnie na spływie Dunajcem. Można się domyśleć, że spędzam tu aktywnie czas, ale na czytanie też znajdę kilka minut. Muszę przyznać, że książkę o której dzisiaj piszę, miałam zamiar przeczytać w tydzień, ale nie zdążyłam. Zwyczajnie zabrakło mi czasu.



Autor: Joachim Friedrich
Tytuł: 4 1/2 przyjaciela na tropie
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Tłumaczenie: Anna Wziątek
Tytuł oryginału: 4 1/2 Freunde; 4 1/2 Freunde und die verchwundence Biolehrerin; 4 1/2 Freunde und der ratselhafte Lehrerschwund
Data wydania: 2007
Liczba stron: 406
Opis: Przygody grupy przyjaciół (trzech chłopców, dziewczynka i pies), którzy założyli biuro detektywistyczne. Na książkę składają się trzy opowieści: 4 i 1/2 przyjaciela, 4 i 1/2 przyjaciela i tajemnica zniknięcia biologicy oraz 4 i 1/2 przyjaciela i zagadkowa choroba nauczycieli.
Recenzja: Książka dla nieco młodszych osób. Uczniom podstawówki spodoba się na 100%, ale i ci starsi znajdą w niej coś dla siebie. Dlaczego tak uważam? Sprawa jest prosta, jest to historia o dzieciach, które są "detektywami". Takie pomysły miało się raczej będąc młodszym. Czytając, można się przekonać, jakie to fajne zajęcia mieli rówieśnicy. Za to bardziej dojżałe osoby, będą mogły sobie przypomnieć, jak to fajnie było być 10-latkiem.
Ogólnie książka jest podzielna na trzy części. Każdą opowiada ktoś inny.
Nie będę za dużo pisać, bo jeszcze coś zaspojleruję i nie będzie frajdy w czytaniu.
Cena: 34,90 zł
Gdzie kupię: Publicat.pl - 25,82 zł
Ocena: 8/10

Pozdrawiam
Kaktusik

8 komentarzy:

  1. Ja raczej nie lubię takich książek... Ale piosenka świetna ;)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za tego typu książkami, ale jestem dosyć wybredna i może to dlatego.
    Chociaż jak bym miała poczytać komuś młodszemu to nie miałabym oporów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię już takich książek, ale przeczytałam ją tylko ze względu, że nie miałam pod ręką żadnej innej.

      Usuń
  3. Mój brat to czytał i mówił że jest bardzo fajna ;D
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie czytałam, ani nawet nie słyszałam o tej książce :)
    Może faktycznie jest fajna i warto do niej zajrzeć pomimo, że podstawówka to dla mnie czas przeszły :)

    https://livetourevel.blogspot.com/2016/08/jak-polubic-picie-wody.html?showComment=1472289882439#c5096491494586407674

    OdpowiedzUsuń